startpagina

Over mij

Mijn foto
Vrouw van manlief, Steven. Mama van 2 hevige kids. Inias, 5jaar(sept 2006) en Ilena (april 2010). Zus van creatieve broer. Schoonzus van ruimtevisser. Tante van 4 kids. Georganiseerd, lijstmakend,ordelijk,onzeker stresskieken. Creatief met fimo en sinds kort met naaien. Bouwperikelen, kinderen en nog zo veel meer.

maandag 4 juli 2011

"Maar niet van grijs"

Jullie kennen alvast deze blog. Zo niet dan is het hoog tijd om die te leren kennen.
Alleen al de naam spreekt aan. "Maar niet van grijs" En wie houdt er nu niet van vrolijke kleuren (en kleren).
Het is een mooie verzorgde blog met schitterende foto's. Vaak met speciale effecten qua kleur (en zeker geen grijs).
Ik zag daar ook leuke kleren om zelf te maken. Zelfs ik (onzekere) durf me er aan te wagen. Ze maakt van een doodgewone t-shirt een schitterend kleurrijk jurkje. Of van afgedankte t-shirts een geweldig leuk rokje. Of...

In de hema kocht ik 2 t-shirts die ik heb omgebouwd tot jurkje. Ik moet wel toegeven dat ik het moeilijk vond om die kapot te knippen. Maar ik heb van mijn hart een steen gemaakt (en de overschot hou ik voor het rokje). Het zijn leuke jurkjes om te maken. Gewoon uit de losse hand. Niet te veel tralala. En als je machine meewerkt (wat niet altijd het geval was) en er geen kinderen aan je kop zagen (wat wel het geval was) dan gaat het eigenlijk heel vlot.


9 opmerkingen:

  1. Prachtige jurkjes! Knap gedaan!
    En inderdaad: Maarnietvangrijs heeft schitterende foto's op haar blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie net dat jullie zoontje even oud is als onze dochter (03/2006). Extra leuk om jullie te volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, prachtig gedaan hoor! Dat knippen in stof vind ik ook nog steeds wel 'eng'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooie kleedjes en zo snoezig! ik heb zelf geen klein kinderen meer ma vindt kinderkleding toch zo lief ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk, wat een lief bericht!! Gek, maar ik lees het nu pas, blijkbaar verschijnen niet alle posts goed in mijn beeldscherm of zo..... De jurkjes zijn mooi geworden, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit net nog even te kijken, ik heb een heleboel van jouw posts gemist, terwijl ik wel volger ben! Raar, ze komen dus niet allemaal automatisch in beeld op mijn blog (bij 'blogs die ik volg'). Vreemd..... Nou ja, ik ga ze nu alsnog even lezen allemaal. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag op katja haar blog dat je kort bij bokrijk woont ! Ik ben ook van genk misschien je eens naar de knappe knoopjes komen ? Als je zin hebt natuurlijk!! groetjes brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @pluisje: wilde een reactie plaatsen over je jurkje.
    Dus doe ik het hier maar in de hoop dat je het leest.
    "Een mooi kleedje. Ziet er een leuk patroontje uit."

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @pluisje: het is misschien niet duidelijk in mijn vorige bericht: het lukte me dus niet om een reactie te plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen