startpagina

Over mij

Mijn foto
Vrouw van manlief, Steven. Mama van 2 hevige kids. Inias, 5jaar(sept 2006) en Ilena (april 2010). Zus van creatieve broer. Schoonzus van ruimtevisser. Tante van 4 kids. Georganiseerd, lijstmakend,ordelijk,onzeker stresskieken. Creatief met fimo en sinds kort met naaien. Bouwperikelen, kinderen en nog zo veel meer.

maandag 23 mei 2011

rokje en t-shirt

ROKJE
Ik had hier een rokje gezien waar ik instant verliefd op werd. Ik moest en zou het ook maken voor dochterlief. Het enigste probleem is dat ik tecnisch een echte nul ben. Ook al lijkt het niet moeilijk.
Dus heb ik de hulp van manlief in geroepen. Hij heeft grotendeels het patroon getekend. Tis te zeggen, hij heeft alles uitgerekend.
Ik vind het wel een mooi rokje geworden. Er zitten wel wat schoonheidsfoutjes in. En ik had eerst een ander stofje als tailleboord. Maar ik had een foutje gemaakt waardoor ik het er heb moeten afhalen. Dus maar dezelfde stof als het rokje. Het andere was op.
Hier het resultaat, zonder model (die wil toch nooit meewerken)



T-SHIRT
Bij de Hema en H&M t-shirts gekocht om ze wat op te pimpen (ik had nog nooit gehoord van dat woord tot ik in de blogwereld terecht kwam).
Het fijne hiervan vind ik dat je echt een afbeelding kan nemen die bij de leefwereld van je kinderen past.
Ik had wat strijkvelours gekocht om eens te proberen. Het gaat echt heel gemakkelijk en het is fijn om te doen. Ik vind ook dat het resultaat best mag gezien worden. Inias en ik zijn vooral te vinden voor de glitterfolie.
Ik zoek de afbeeldingen op google afbeeldingen en bij deze dame.

Een uiltje en een japans (alhoewel je dat niet ziet) meisje voor Ilena.

Ook voor Inias een uiltje in glitterfolie en een fietser. Inias is een superheld op 2 wielen.



Ik heb zelf ook nog gewone t-shirts. Maar wat maak ik er op. Het mag natuurlijk ook niet te kinds zijn. Alhoewel ik wel van kinderlijke tekeningen hou. Iemand ideetjes?


4 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Waar haalde je het uiltje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. joppe: op google afbeeldingen had ik gewoon uil in getikt. Daar stond ook een t-shirt met dat uiltje. Ik heb dat in word geplakt en wat met de grootte gespeeld. Het is Inias zijn lievelings t-shirt.

    BeantwoordenVerwijderen